Arches en Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Cor & Marion Nollen - WaarBenJij.nu Arches en Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Cor & Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Arches en Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Cor & Marion

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Page

Voordat we uit Moab vertrokken wilden we natuurlijk eerst Arches National Park zien. We waren niet al te vroeg, zodat we gelijk in de file konden aansluiten bij de ingang. Arches kun je alleen maar met je eigen auto doen en wij waren duidelijk niet de enigen. Maar eenmaal in het park viel het nog wel mee, alleen de parkeerplaatsen waren erg vol. Het was ook erg warm weer, zodat we alleen naar de Double Arches zijn geklommen. Aan het eind van de ochtend hadden we alle wegen en uitkijkpunten gezien en gingen we op weg naar....? Dat wisten we nog niet precies. In ieder geval richting Monument Valley. Het was niet helemaal te vermijden om de grote weg te nemen, maar zodra het kon namen we weer de minder drukke ( en vaak mooiere) wegen. Dat hebben we geweten. Na 22 mile hield de lange, rechte, verharde weg ineens op en ging over op een smalle, onverharde weg, die met een verval van 10% en met allemaal scherpe bochten genomen moest worden. Dat betekende 5 billenknijp-Miles, maar de chauffeur heeft het gered. We waren toen wel aan een camping toe, maar de eerstvolgende die ons wat leek, was nog 22 mile verderop. Maar toen stonden we dan ook midden in Monument Valley. Een betere plek konden we ons niet wensen.

De enige goede manier om Monument Valley repte zien is met een karretje en onder begeleiding van een native Navajo. Het was puur "rock & roll" zoals de gids het noemde. Smalle zandpaden, waar je met je camper niet mag, kunt of wil komen en uiteraard op plekken waar alleen een Navajo de weg weet. It did not come cheap, maar boy, wat was het dat waard. Prachtige plekjes gezien en alles over de geschiedenis van de Navajo gehoord. Onbetaalbaar.
Daarna een dikke 100 mile naar Lake Powell, waar we weer een schitterend plekje kregen. Wat is het hier toch overal mooi.

Cor & Marion

Drie weken met een rammelbak (oftewel een camper) door de nationale parken in zuidwest Amerika. Heeeel veel parken en weinig steden op het programma. Het zal wel een aaneenschakeling van keuzes maken worden. Maar we rekenen in ieder geval op een WOW-vakantie.

Actief sinds 19 Mei 2014